Talán többen is voltunk már úgy, hogy az általunk igencsak kedvelt terméket árusító bolt mellett akár naponta is elsétáltunk, de valamiért mégsem mentünk be vásárolni, mert hiányzott az a picike plusz, ami becsalogatott volna az üzlethelyiségbe. Láttunk egy érdekes üzleti fogást, ami olyannyira működőképes, hogy esetünkben ez volt az a bizonyos eddig hiányzó plusz, aminek hatására utunk abba a bizonyos, általunk kedvelt finomságokat árusító boltba vezetett. Ezt az érdekes és mulatságos módszert most megosztjuk olvasóinkkal.

 

Megakadt a szemünk egy akciót hirdető fekete táblácskán. Ez még önmagában nem lenne meglepő, hiszen szinte valamennyi kisbolt előtt található ilyen jellegű hirdetőfelület, amire általában krétával írják fel a vevőcsalogató reklámszöveget. Ezek többsége egy kaptafára készült és az ember már szinte észre sem veszi, hogy éppen milyen szenzációs lehetőségekkel bombázzák. De akkor ez a bizonyos tábla miért is volt olyan figyelemfelkeltő? A rajta szereplő furcsa felirat miatt, amely az alábbi képen látható:

 

 

Négyet fizet, hármat vihet?

Hogy is van ez? Négyet fizetünk, hármat vihetünk? Nem fordítva kellett volna kiírni? S ha még jobban kukacoskodni szeretnénk, humorizálhatnánk azon is, hogy szó szerint „4. Fizet! 3. Vihet!” a felirat. Tehát minden 4. vevőnek kell csak fizetnie? De csak minden 3. viheti el a vásárolt sört? Ugyanis most már elárulhatjuk, hogy egy belga söröket árusító kis kereskedés előtt állt ez a tábla. A belga söröket sokan szeretik, hiszen különlegesek, szinte végtelenül változatosak, és a Belgiumról kialakult képhez épp annyira hozzátartozik a sör, mint akár a csokoládé, a Manneken Pis vagy az Atomium. Belga sört inni mindig különleges élmény, még a legtöbb sörösüvegük is egyedi, az átlagosnál kisebbek, 0,33 vagy 0,25 literesek, de a kis mennyiségeket is csak óvatosan szabad kortyolgatni, mert meglepően magas, akár 10% feletti alkoholtartalmúak is lehetnek ezek a finomságok.

Becsalogattak minket

De most ne merüljünk el ennél jobban a különleges sörök iránti szenvedélyben, mert olvasóinkat egy érdekes és mulatságos vevőcsalogató módszer bemutatásának ígéretével csalogattuk be elolvasni ezt a cikket. Mint ahogy minket is sikerült becsalogatnia a boltba ennek a hibás feliratú táblácskának. Az aprócska helyiségben a boltvezető egy jó kereskedőtípusú fiatalember, aki hagyja a vevőt kedvére válogatni, nézelődni, csodálni a nagyjából 90 különböző sörből álló választékot, kérdés esetén pedig részletes tájékoztatást kaphatunk bármely sörféleségről, amely felkeltette érdeklődésünket. A boltba betérve egyből rátértünk az izgalmas kérdésre, hogy a táblán mi is tulajdonképpen ez a felirat? Négyet fizetünk, hármat vihetünk? Lehetne ezt inkább fordítva, hogy az akció a vevőnek legyen kedvezőbb s ne a kereskedőnek?

Így lehet több vevőt szerezni

A boltvezetőtől megtudtuk a rejtélyes felirat titkát, miszerint arról van szó, hogy ez egy apró kis trükk, ugyanis valójában nincs szó akcióról vagy tévesztésről, hanem a felirat szánt szándékkal került fel hibásan a táblára. Ez egy kereskedői fogás, amely arra alapul, hogy az emberek felfigyelnek rá, ha valahol valamit tévesen kiírva látnak, hiszen mindenki inkább a más tévesztését veszi észre. Aki pedig elolvassa a szöveget, észleli a hibát, az be fog menni a boltba, hogy szóljon a kereskedőnek, hogy rossz a felirat. És pontosan ez történt esetünkben is! A hibás felirat hozta meg azt a pluszt, hogy betérjünk a boltba, és ha már ott voltunk, akkor természetesen nem távoztunk üres kézzel. A módszer tehát remekül működött, a vevő betért és vásárolt.

A vevőbecsalogató módszerek többsége nem szimpatikus, hiszen lépten-nyomon találkozhatunk szórólapokat ránk tukmálni akaró „szendvicsemberekkel” vagy a postaládánkba behajigált kéretlen reklámkiadványokkal. Ezekben a megoldásokban az ötlet vajmi kevés, környezetkárosító hatása viszont annál inkább van. A most bemutatott kereskedői fogás viszont szerintünk dicséretes, mert szellemes, tréfás és ráadásul hatékony megoldásnak is bizonyult.

 

Hidas Attila